Tjoho!

Äntligen känner jag mig bättre igen, vilket betyder att jag planerar att träna idag. Idag börjar det roliga! 🙂 Sanningen är att i dagsläget kan jag varken göra ”chins” ( handflatorna mot dig) eller ”pull ups” ( handflatorna vända från dig). Jag behöver bli starkare och jag behöver gå ner i vikt ytterligare. Så det ska jag börja jobba med nu.

Den första fasen i programmet, som jag har lagt upp för mig själv för att lära mig göra ”chins” (den lättaste övningen) , innebär att jag 3-4 gånger i veckan ska jobba med den negativa rörelsen dvs. jag kommer att börja övningen med att gå upp på en pall och hänga i stången med böjda armar för att sedan sakta sänka mig till golvet. 20ggr x 3. Häng på, ni som inte heller kan, men vill lära er göra ”chins” och ”pull ups”! 🙂

IMG_3362

Kommentera

